Pliki zawierające rozszerzenie pliku 0 są tworzone przez aplikację do kompresji dysków DoubleSpace dostarczoną z systemem operacyjnym MS-DOS w wersji 60 i nowszej. Aplikacja DoubleSpace została stworzona w celu zwiększenia ilości informacji, które użytkownik może zapisać na dysku twardym lub dysku. Po skompresowaniu informacji w tej aplikacji tworzone jest rozszerzenie pliku 0.
Rozszerzenie 0 jest również nadawane plikom utworzonym za pomocą aplikacji do dzielenia archiwów Hacha. Gdy plik archiwum jest dzielony na mniejsze woluminy za pomocą oprogramowania Hacha, aplikacja przypisuje serię liczb odpowiadających każdemu woluminowi archiwum. Rozszerzenie 0 jest nadawane pierwszemu tomowi w serii i pojawia się jako nazwa pliku.Zip0.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Hacha a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Hacha, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem 0 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z 0. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku #ROZ#. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików #ROZ#. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi HACHA.