Pliki zawierające rozszerzenie 2 są najczęściej używane przez różne aplikacje rozpoznawania głosu IBM. Pliki te zawierają informacje o danych skryptu i języku typu głosu używanych przez aplikacje.
W niektórych okolicznościach rozszerzenie 2 może być również przypisane do plików dziennika ekranu, stron podręcznika Unixa i plików obrazów ROM. Gdy do plików obrazów ROM używane jest rozszerzenie 2, pliki 2 zawierają kopię dysku lub inne informacje, które można zamontować na dysku twardym użytkownika. Dzięki temu użytkownik może zapisać obraz ROM na dysku twardym i uzyskać dostęp do informacji bez rzeczywistego obrazu dysku.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IBM Embedded ViaVoice a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IBM Embedded ViaVoice, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem 2 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z 2. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku 2. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików 2. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IBM EMBEDDED VIAVOICE.