Pliki zawierające rozszerzenie pliku 3 są najczęściej kojarzone z technologią IBM Embedded ViaVoice. ViaVoice to aplikacja do rozpoznawania mowy opracowana przez IMB.
Pliki 3 używane przez oprogramowanie zawierają dane skryptu specyficzne dla języka, które są używane przez aplikację do rozpoznawania różnych języków mówionych.
System pomocy Unix używa również rozszerzenia pliku 3. Pliki te są używane do plików strony głównej, do których odwołuje się system.
Rozszerzenie pliku 3 jest także używane do plików muzycznych gier Salt Lake City. Pliki zawierają utwór muzyczny, który był odtwarzany podczas igrzysk olimpijskich w Salt Lake City w stanie Utah.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IBM Embedded ViaVoice a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IBM Embedded ViaVoice, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem 3 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z 3. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku 3. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików 3. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IBM EMBEDDED VIAVOICE.