Pliki zawierające rozszerzenie pliku BOK są najczęściej kojarzone z komputerowym oprogramowaniem do generowania testów TestGen. Pliki BOK używane przez oprogramowanie zawierają skompresowane archiwum pytań, które są używane do tworzenia testów generowanych przez aplikację TestGen.
Oprogramowanie TestGen jest często używane przez nauczycieli i instruktorów edukacyjnych w celu tworzenia testów w klasie dla uczniów. Oprogramowanie jest zwykle dostarczane na płytach CD dołączonych do niektórych podręczników opublikowanych przez Pearson Education. Oprogramowanie TestGen można również pobrać z Internetu.
Oprogramowanie do tworzenia stron internetowych ProStores korzysta również z sufiksu pliku BOK. Te pliki BOK zawierają dynamiczne pliki internetowe, które są używane do publikacji stron internetowych
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie TestGen a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania TestGen, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem BOK to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z BOK. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku BOK. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików BOK. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TESTGEN.