CAR oznacza Component Application Resource. Pliki CAR zawierają informacje o zasobach dostępnych dla aplikacji uruchomionej na Brew Mobile Platform. Ta platforma służy do obsługi aplikacji na różnych telefonach komórkowych. Pliki CAR są kompilowane w binarny plik BAR. Ten plik jest ładowany automatycznie po uruchomieniu aplikacji.
Rozszerzenie pliku CAR jest również używane do plików AtHome Assistant, plików wejściowych modelera chemicznego Biosym, plików formatu obrazu NeoBook Cartoon, plików archiwum skompresowanego archiwum CAR, plików kart CardMaker, plików zasobów Carnivores z epoki lodowcowej, plików danych Design-Your-CD i kolei Pliki właściwości samochodu Tycoon 3.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Car Explorer a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Car Explorer, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem CAR to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z CAR. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku CAR. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików CAR. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi CAR EXPLORER.