
Rozszerzenie pliku CMS jest używane w formacie pliku źródłowego, który został opracowany przez LexisNexis dla jednego z ich programów. Te pliki CMS są również nazywane plikami źródłowymi CaseMap i są używane przez oprogramowanie CaseMap, które zostało również utworzone przez LexisNexis. To oprogramowanie zostało zaprojektowane dla komputerów z systemem Windows i zapewnia narzędzia do zarządzania sprawami, faktami i danymi dla prawników, śledczych i innych prawników.
Te pliki CMS zawierają kod źródłowy, który umożliwia oprogramowaniu CaseMap wykonywanie zamierzonych funkcji. Te pliki CMS zwykle znajdują się w katalogu, w którym zainstalowane jest oprogramowanie CaseMap.
Te pliki CMS nie są przeznaczone do otwierania. Zaleca się pozostawienie tych plików CMS w spokoju, aby oprogramowanie CaseMap mogło nadal działać poprawnie.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie CaseMap a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania CaseMap, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem CMS to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z CMS. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku CMS. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików CMS. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi CASEMAP.