Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IDView CMS a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Krok 1. Pobierz i zainstaluj IDView CMS
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IDView CMS, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem CX3 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z CX3. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Krok 2. Powiąż IDView CMS z rozszerzeniem pliku CX3
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku CX3. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku CX3, który chcesz otworzyć
Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
Kliknij „Więcej aplikacji”
Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików CX3” i zatwierdzić całą operację.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami CX3.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików CX3. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Sprawdź, czy plik CX3 jest zainfekowany - Kiedy plik CX3 jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik CX3 podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem CX3
Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik CX3 już nie istnieje.
Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji IDView CMS i otwarcia pliku CX3.
Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik CX3 nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik CX3.
Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IDVIEW CMS.