Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IRIG 106 a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Krok 1. Pobierz i zainstaluj IRIG 106
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IRIG 106, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem D10 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z D10. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku D10. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku D10, który chcesz otworzyć
Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
Kliknij „Więcej aplikacji”
Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików D10” i zatwierdzić całą operację.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami D10.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików D10. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Sprawdź, czy plik D10 jest zainfekowany - Kiedy plik D10 jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik D10 podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem D10
Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik D10 już nie istnieje.
Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji IRIG 106 i otwarcia pliku D10.
Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik D10 nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik D10.
Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IRIG 106.