Pliki zawierające rozszerzenie pliku DBF są standardowymi plikami bazy danych. Rozszerzenie pliku DBF jest używane przez wiele aplikacji bazodanowych, chociaż oryginalną aplikacją, która została użyta do wprowadzenia formatu pliku DBF, była aplikacja bazy danych oprogramowania dBase.
Podczas gdy dBase był początkowo jednym z najlepiej sprzedających się programów bazodanowych, ostatecznie stracił znaczący udział w rynku, kiedy powstały aplikacje takie jak Microsoft Access i FoxPro. Jednak wiele nowszych aplikacji baz danych nadal używa rozszerzenia plików DBF dla swoich plików bazy danych.
Pliki DBF organizują dane w rekordy. Listy klientów, dane finansowe i zapasy produktów są często przechowywane w formacie pliku DBF.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie NeoOffice a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania NeoOffice, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem DBF to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z DBF. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku DBF. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików DBF. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi NEOOFFICE.