Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie SiteMinder a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Krok 1. Pobierz i zainstaluj SiteMinder
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania SiteMinder, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem FCC to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z FCC. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Krok 2. Powiąż SiteMinder z rozszerzeniem pliku FCC
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku FCC. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku FCC, który chcesz otworzyć
Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
Kliknij „Więcej aplikacji”
Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików FCC” i zatwierdzić całą operację.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami FCC.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików FCC. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Sprawdź, czy plik FCC jest zainfekowany - Kiedy plik FCC jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik FCC podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem FCC
Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik FCC już nie istnieje.
Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji SiteMinder i otwarcia pliku FCC.
Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik FCC nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik FCC.
Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SITEMINDER.