Pliki zawierające rozszerzenie pliku IPD są kopiami zapasowymi danych przechowywanych na urządzeniu mobilnym BlackBerry. Pliki te są tworzone podczas tworzenia kopii zapasowej urządzenia BlackBerry na komputerze.
Pliki IPD mogą przechowywać dane dotyczące książki adresowej użytkownika, wiadomości e-mail, wiadomości SMS i innych informacji BlackBerry w zależności od plików, których kopię zapasową chcesz wykonać podczas synchronizacji urządzenia z komputerem.
Format pliku IPD został stworzony przez firmę Research In Motion Limited do celów tworzenia kopii zapasowych i przywracania, aby zapobiec utracie lub uszkodzeniu ważnych danych przez użytkowników BlackBerry.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie BlackBerry Desktop Manager a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania BlackBerry Desktop Manager, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem IPD to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z IPD. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku IPD. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików IPD. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi BLACKBERRY DESKTOP MANAGER.