Pliki zawierające rozszerzenie ITL to pliki bazy danych używane przez aplikację multimedialną iTunes. Pliki te są używane przez oprogramowanie iTunes do organizowania plików muzycznych w bibliotece muzycznej iTunes użytkownika. Plik ITL zawiera dziennik utworów w bibliotece iTunes użytkownika, a także listy odtwarzania użytkownika, wszelkie komentarze, które użytkownik mógł utworzyć dla określonej ścieżki, oraz oceny utworów użytkownika.
Chociaż plik ITL odnosi się do utworu na dysku twardym użytkownika, nie zawiera on żadnych rzeczywistych danych multimedialnych.
Format pliku ITL jest używany tylko w wersjach iTunes systemu Windows. Aplikacja iTunes dla komputerów Mac nie korzysta z formatu pliku ITL.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iTunes a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iTunes, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ITL to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ITL. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ITL. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ITL. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ITUNES.