
Pliki zawierające rozszerzenie pliku LID są zwykle powiązane z oprogramowaniem Kodak EasyShare Album. Pliki LID używane przez tę aplikację zawierają informacje o zdjęciach i filmach wykonanych aparatem Kodak EasyShare.
Pliki LID wskazują, w którym albumie jest przechowywane zdjęcie lub wideo, co ułatwia zarządzanie plikami zdjęć i wideo na komputerze użytkownika. Pliki LID nie zawierają żadnych danych obrazu. Odnoszą się tylko do plików obrazów przechwyconych przez aparat. Pliki są używane przez oprogramowanie dołączone do zakupu aparatu EasyShare.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Quicken a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Quicken , lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem LID to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z LID. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku LID. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików LID. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi QUICKEN .