
Pliki zawierające rozszerzenie M4R zawierają niestandardowe dzwonki utworzone dla urządzenia mobilnego iPhone. Te dzwonki są tworzone za pomocą iTunes i można je tworzyć tylko z utworów zakupionych w iTunes Music Store.
Nie wszystkie utwory z iTunes Music Store można wykorzystywać do tworzenia dzwonków M4R. Aby utworzyć dźwięk dzwonka M4R z utworu iTunes, utwór musi umożliwiać utworzenie dźwięku dzwonka M4R.
Niektóre pliki M4R można tworzyć za pomocą aplikacji innych firm lub pobierać z Internetu. Pliki te mogą nie być chronione przed kopiowaniem i mogą być odtwarzane na innych urządzeniach multimedialnych.
Dzwonek M4R jest automatycznie przesyłany do iPhone'a użytkownika, gdy iPhone jest zsynchronizowany z komputerem użytkownika.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iTunes a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iTunes, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem M4R to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z M4R. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku M4R. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików M4R. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ITUNES.