Pliki zawierające rozszerzenie pliku MDL są używane przez różne aplikacje komputerowe do przechowywania plików modeli 3D. Pliki te zwykle zawierają informacje o modelu 3D przechowywanym w pliku, w tym siatki modelu, obiektów i tekstur.
Pliki MDL są często używane do tworzenia budynków i obiektów w aplikacjach do gier. Popularne aplikacje korzystające z rozszerzenia pliku MDL to Warcraft III, Half-Life i Quake.
Aplikacja DigiTrakker znana jest również z sufiksu pliku MDL. Te pliki MDL zawierają pliki modułów muzycznych, do których odwołuje się oprogramowanie.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie MDL2DXF a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania MDL2DXF, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem MDL to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z MDL. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku MDL. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików MDL. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MDL2DXF.