
Rozszerzenie pliku PXC jest najczęściej związane z oprogramowaniem do tworzenia pokazu slajdów Photodex ProShow. Photodex ProShow służy do tworzenia prezentacji pokazów slajdów ze zdjęć cyfrowych. Pliki PXC zawierają pliki pamięci podręcznej, które przechowują metadane dotyczące zawartości pokazu slajdów Photodex ProShow, takie jak informacje wideo, audio i obrazu. Pliki te pozwalają aplikacji na szybsze ładowanie plików pokazu slajdów PSH.
Rozszerzenie pliku PXC jest również używane do plików konfiguracyjnych serwera MatrikonOPC i plików klasyfikacji PX-Edit.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie ProShow a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania ProShow, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PXC to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PXC. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PXC. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PXC. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi PROSHOW.