Pliki zawierające rozszerzenie RD są najczęściej kojarzone z aplikacją Captivate firmy Macromedia.
Captivate to program, który pozwala użytkownikom rejestrować aktywność wykonywaną w ramach określonej aplikacji. Oprogramowanie pozwala następnie użytkownikom dodawać tekst, animacje i dźwięk do nagrań aktywności.
Program jest często używany do tworzenia demonstracji szkoleniowych oprogramowania, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać instrukcje krok po kroku pokazujące, jak działa powiązane oprogramowanie.
Pliki RD używane przez program Captivate zawierają gotowe pliki Captivate, które są dystrybuowane do użytkownika końcowego.
Rozszerzenie pliku RD służy również do plików danych reakcji.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Sublime Text a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Sublime Text, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem RD to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z RD. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku RD. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików RD. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SUBLIME TEXT.