Rozszerzenie pliku RDG często znajduje się w plikach powiązanych głównie z Microsoft Remote Desktop Connection. Plik RDG to plik konfiguracyjny używany przez Menedżera połączeń pulpitu zdalnego. Zasadniczo jest to kontener plików przechowujący ustawienia łączności między sieciami stacjonarnymi.
RDG zawiera listę serwerów, z którymi komputer jest podłączony. Plik RDG jest niezbędny do dostarczenia informacji do miejsca, w którym można z powodzeniem podłączyć pulpit, i pomaga w szybszym funkcjonowaniu połączenia. Jest również zaprojektowany jako przenośny, umożliwiając użytkownikowi udostępnianie go innym użytkownikom sieci, co pozwala na szybsze połączenie z wyznaczonymi serwerami.
Menedżer połączeń pulpitu zdalnego to narzędzie do zarządzania wieloma zdalnymi pulpitami. Tworzy jedną lokalizację dla użytkowników do organizowania, grupowania i zarządzania połączeniami.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Morae a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Morae, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem RDG to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z RDG. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku RDG. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików RDG. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MORAE.