Pliki zawierające rozszerzenie REM to zwykle pliki zaszyfrowane, które są przechowywane na urządzeniu mobilnym BlackBerry. Pliki REM mogą zawierać wiele typów plików i zwykle będą zawierać oryginalne rozszerzenie pliku przed rozszerzeniem REM. Na przykład obraz JPEG zapisany jako plik zaszyfrowany BlackBerry może pojawić się jako nazwa pliku.JpgREM.
W niektórych przypadkach rozszerzenie REM jest także nadawane plikom utworzonym przez ACT! Aplikacja bazy danych. Pliki REM powiązane z ACT! Program bazy danych zawiera pliki obsługi bazy danych aplikacji. Gdy baza danych jest utrzymywana, pliki REM są automatycznie aktualizowane.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie BlackBerry Desktop Software a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania BlackBerry Desktop Software, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem REM to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z REM. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku REM. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików REM. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi BLACKBERRY DESKTOP SOFTWARE.