
Pliki zawierające rozszerzenie pliku REQ są używane przez aplikację e-mail FidoNet i aplikację do wymiany plików. FidoNet składa się z sieci, która wymienia wiadomości e-mail i pliki przy użyciu protokołu zastrzeżonego dla oprogramowania FidoNet. Program wykorzystuje tysiące systemów komputerowych w różnych częściach świata, aby stworzyć rozległą i potężną sieć.
Pliki zawierające sufiks REQ zawierają pliki żądań, które są używane przez oprogramowanie FidoNet. Te pliki REQ są wysyłane przez modem użytkownika w celu przesłania wiadomości e-mail i danych grup dyskusyjnych Usenet z komputera na powiązany serwer.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie OpenSSL a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania OpenSSL, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem REQ to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z REQ. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku REQ. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików REQ. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi OPENSSL.