
Pliki zawierające rozszerzenie pliku SW2 są najczęściej kojarzone z aplikacją Softwrap DRM. Program Softwrap jest wykorzystywany przez różne aplikacje e-commerce do przechowywania informacji o licencji oprogramowania.
Pliki SW2 używane przez te aplikacje przechowują pliki, które umożliwiają dostęp do powiązanej aplikacji e-commerce określonym grupom lub użytkownikom. Zapobiega to piractwu oprogramowania lub nielegalnemu użyciu.
Oprogramowanie SPICE Sweep Operations wykorzystuje również sufiks pliku SW2. Te pliki SW2 zawierają pliki wyjściowe tworzone przez oprogramowanie podczas korzystania z programu przez użytkownika.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Spice a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Spice, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem SW2 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z SW2. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku SW2. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików SW2. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SPICE.