Pliki zawierające rozszerzenie pliku TIB zawierają obrazy dysków utworzone przez aplikację do tworzenia kopii zapasowych danych Acronis True Image.
Pliki TIB tworzone przez to oprogramowanie zawierają dokładną replikę informacji zawartych na dysku twardym użytkownika. Jeśli coś stanie się z dyskiem twardym lub dane użytkownika zostaną utracone lub uszkodzone, dane można przywrócić za pomocą pliku TIB utworzonego przez użytkownika.
Oprócz przywracania całego dysku twardego użytkownicy mogą również korzystać z plików TIB utworzonych przez oprogramowanie Acronis True Image do przywracania poszczególnych folderów na dysku twardym w przypadku utraty lub uszkodzenia pliku.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie True Image Home a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania True Image Home, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem TIB to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z TIB. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku TIB. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików TIB. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TRUE IMAGE HOME.