Pliki zawierające rozszerzenie pliku TST są najczęściej kojarzone z oprogramowaniem testującym ExamView. Ten program umożliwia tworzenie testów do użytku w formie drukowanej, online lub na komputerze. Pliki TST używane przez oprogramowanie ExamView zawierają pliki testowe, które zostały utworzone w programie.
Aplikacja Pro / ENGINEER używa również sufiksu pliku TST. Pro / ENGINEER to pojedyncza baza danych, parametryczny i modułowy system PLM zorientowany na proces. Pliki TST używane przez system Pro / ENGINEER zawierają pliki tymczasowe, które są tworzone przez program podczas rutynowego użytkowania. Pliki te są zwykle usuwane automatycznie, gdy nie są już potrzebne.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie TestPoint a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania TestPoint, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem TST to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z TST. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku TST. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików TST. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TESTPOINT.