Pliki zawierające rozszerzenie pliku UPG są najczęściej kojarzone z plikami aktualizacji oprogramowania układowego. Te pliki UPG zawierają dane aktualizacji oprogramowania układowego, które dodają nowe i zaktualizowane wersje oprogramowania układowego oraz funkcje do powiązanego urządzenia sprzętowego.
Różne aplikacje oprogramowania wewnętrznego używają rozszerzenia pliku UPG dla wielu różnych urządzeń, takich jak Pioneer DVJ-1000 i urządzeń korzystających z Verizon Versalink.
Menedżer licencji SIEMENS Automation korzysta również z rozszerzenia pliku UPG. Pliki te zawierają pliki licencji dla aplikacji, przechowując informacje o licencji użytkownika i zapewniając, że nieautoryzowane użycie oprogramowania jest niedozwolone.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania , lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem UPG to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z UPG. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku UPG. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików UPG. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi #ROZ#.