Pliki zawierające rozszerzenie pliku ACCDT są najczęściej używane przez aplikację bazy danych Microsoft Access. Pliki ACCDT zawierają pliki szablonów, które są używane w oprogramowaniu Microsoft Access.
Pliki szablonów, które są używane przez Microsoft Access, pozwalają użytkownikowi tworzyć pliki bazy danych o tym samym formatowaniu bez konieczności ponownego tworzenia każdego pliku od zera. Pliki szablonów ACCDT są zapisywane w skompresowanym archiwum plików XML i tekstowych, umożliwiając użytkownikowi dostęp do zapisanego szablonu jednym kliknięciem.
Każdy szablon dostępu, który użytkownik tworzy i zapisuje, jest zapisywany z przyrostkiem pliku ACCDT.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Access a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Access, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ACCDT to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ACCDT. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ACCDT. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ACCDT. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT ACCESS.