Pliki z rozszerzeniem ANI zawierają animowane kursory używane w systemie Microsoft Windows.
Plik ANI zawiera obrazy, które składają się na animowany wskaźnik myszy (kursor). Rozszerzenie pliku ANI jest używane do domyślnych kursorów Windows, ale pliki z rozszerzeniem ANI mogą również zawierać niestandardowe kursory zaprojektowane przez profesjonalnych projektantów lub hobby.
Pliki ANI są często dołączane do niestandardowych motywów pulpitu Windows, które użytkownicy pobierają, aby dostosować „wygląd i styl” pulpitu Windows. Na przykład motyw „samochód wyścigowy” może zawierać kursor ANI, który wygląda jak samochód wyścigowy zamiast standardowej ikony strzałki w systemie Windows.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Inkscape a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Inkscape, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ANI to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ANI. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ANI. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ANI. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi INKSCAPE.