Pliki zawierające rozszerzenie pliku CDT są tworzone przez aplikację CorelDRAW firmy Corel. CorelDRAW pozwala użytkownikom tworzyć i edytować obrazy przechowywane na ich twardym dysku.
Pliki CDT, które są używane przez CorelDRAW, to pliki szablonów obrazów, których można używać z aplikacją CorelDRAW. Te szablony zawierają właściwości nowego obrazu CorelDRAW, w tym ustawienia grafiki i wypełnienia obiektu, a także linijkę, siatkę, właściwości stylu, ustawienia strony i wytyczne dla nowego obrazu CorelDRAW.
Szablony CDT pozwalają użytkownikom używać tych samych stylów szablonów w wielu obrazach CorelDRAW bez konieczności definiowania ustawień dla każdego pliku osobno.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Inkscape a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Inkscape, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem CDT to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z CDT. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku CDT. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików CDT. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi INKSCAPE.