Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie HP-UX 11i Web Server Suite a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Krok 1. Pobierz i zainstaluj HP-UX 11i Web Server Suite
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania HP-UX 11i Web Server Suite, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem IA64 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z IA64. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Krok 2. Powiąż HP-UX 11i Web Server Suite z rozszerzeniem pliku IA64
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku IA64. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku IA64, który chcesz otworzyć
Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
Kliknij „Więcej aplikacji”
Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików IA64” i zatwierdzić całą operację.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami IA64.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików IA64. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Sprawdź, czy plik IA64 jest zainfekowany - Kiedy plik IA64 jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik IA64 podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem IA64
Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik IA64 już nie istnieje.
Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji HP-UX 11i Web Server Suite i otwarcia pliku IA64.
Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik IA64 nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik IA64.
Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi HP-UX 11I WEB SERVER SUITE.