Pliki zawierające rozszerzenie IAF są najczęściej używane przez aplikację do obsługi poczty e-mail i danych osobistych Microsoft Outlook. Microsoft Outlook jest częścią pakietu Microsoft Office Suite.
Pliki IAF używane przez Microsoft Outlook służą do eksportowania ustawień Outlooka z jednego komputera na drugi. Chociaż nowsze wersje programu Outlook nie tworzą już plików w formacie IAF, nadal mogą importować pliki IAF w celu importowania ustawień programu Outlook użytkownika.
Rozszerzenie pliku IAF jest również używane przez internetową usługę poczty e-mail Windows Live Mail. Te pliki zawierają bazę danych kontaktów konta e-mail użytkownika.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Outlook a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Outlook, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem IAF to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z IAF. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku IAF. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików IAF. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT OUTLOOK.