Pliki zawierające rozszerzenie pliku LACCDB to pliki utworzone przez aplikację bazodanową Microsoft Access. Tylko 2007 i nowsze wersje programu Access używają formatu pliku LACCDB.
Pliki LACCDB to pliki blokujące, które umożliwiają wielu użytkownikom współużytkowanie tego samego pliku Access bez ryzyka przypadkowego zastąpienia lub usunięcia. Gdy plik ACCDB zostanie otwarty, a inny użytkownik spróbuje otworzyć ten sam plik, zostanie utworzona zablokowana wersja pliku. Pozwala to użytkownikowi zobaczyć plik, ale uniemożliwia mu dokonywanie zmian. Ten zablokowany plik jest zapisywany z sufiksem pliku LACCDB. Zablokowany plik jest następnie usuwany po zamknięciu go przez program bazy danych.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Access a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Access, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem LACCDB to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z LACCDB. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku LACCDB. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików LACCDB. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT ACCESS.