Rozszerzenie pliku LAE

LAE

Jak otworzyć plik LAE?

Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IBM Cognos Business Intelligence a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.

Krok 1. Pobierz i zainstaluj IBM Cognos Business Intelligence

Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IBM Cognos Business Intelligence, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem LAE to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z LAE. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.

Programy, które otwierają pliki LAE

Krok 2. Powiąż IBM Cognos Business Intelligence z rozszerzeniem pliku LAE

Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku LAE. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku LAE, który chcesz otworzyć
  • Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
  • Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
  • Kliknij „Więcej aplikacji”
  • Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
  • Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików LAE” i zatwierdzić całą operację.

Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.

Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami LAE.

Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików LAE. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.

  • Sprawdź, czy plik LAE jest zainfekowany - Kiedy plik LAE jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik LAE podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
  • Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem LAE
  • Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik LAE już nie istnieje.
  • Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji IBM Cognos Business Intelligence i otwarcia pliku LAE.
  • Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik LAE nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik LAE.

Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT

Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IBM COGNOS BUSINESS INTELLIGENCE.

Rozszerzenia plików podobne do LAE