Pliki zawierające rozszerzenie OST są używane przez aplikację pocztową Microsoft Outlook. Pliki OST przechowują wiadomości e-mail, które zostały zapisane z serwera wymiany przez aplikację Microsoft Outlook.
Pliki OST używane przez program Outlook są tworzone, gdy użytkownik wybierze opcję „Użyj folderów offline” w aplikacji Outlook. Po wybraniu tej opcji aplikacja przechowuje foldery na lokalnym dysku twardym zamiast na rzeczywistym serwerze pocztowym, z którego aplikacja zazwyczaj pobierałaby pliki. Pliki te są następnie zapisywane z przyrostkiem pliku OST.
Pliki OST mają podobny charakter do plików PST, ale pliki OST pozwalają na pliki o większych rozmiarach.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Outlook a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Outlook, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem OST to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z OST. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku OST. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików OST. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT OUTLOOK.