Pliki zawierające rozszerzenie pliku SDB zwykle przechowują pliki bazy danych rejestru systemu Windows. Pliki te zawierają informacje o poprawce rejestru, które sprawiają, że rejestr systemu Windows jest zgodny z nowszymi wersjami aplikacji zainstalowanych na komputerze użytkownika. Te pliki SDB można zainstalować na pojedynczym komputerze lub w całej sieci.
Rozszerzenie pliku SDB jest także używane przez aplikację bazową OpenOffice Base. Gdy programy baz danych OpenOffice i StarOffice tworzą plik bazy danych, baza danych otrzymuje sufiks pliku SDB. Aplikacje te zostały utworzone jako bezpłatna alternatywa dla kosztownego oprogramowania baz danych Microsoft Access.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Apache OpenOffice a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Apache OpenOffice, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem SDB to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z SDB. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku SDB. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików SDB. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi APACHE OPENOFFICE.