Jak otworzyć plik SV2I?
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Symantec Backup Exec a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Krok 1. Pobierz i zainstaluj Symantec Backup Exec
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Symantec Backup Exec, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem SV2I to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z SV2I. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Krok 2. Powiąż Symantec Backup Exec z rozszerzeniem pliku SV2I
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku SV2I. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na nieznanym pliku SV2I, który chcesz otworzyć
- Wybierz z menu „Otwórz za pomocą”
- Kliknij przycisk „Wybierz inną aplikację”
- Kliknij „Więcej aplikacji”
- Kliknij „Znajdź więcej aplikacji na tym PC” i wskaż lokalizację instalacji odpowiedniego programu
- Na koniec należy zaznaczyć opcję „Zawsze używaj wybranego programu do otwierania plików SV2I” i zatwierdzić całą operację.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Krok 3. Sprawdź inne możliwe problemy związane z plikami SV2I.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików SV2I. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
- Sprawdź, czy plik SV2I jest zainfekowany - Kiedy plik SV2I jest zainfekowany wirusem, prawdopodobnie nie będzie mógł zostać poprawnie otwarty. W tym przypadku należy przeskanować plik SV2I podjąć działania zalecane przez program antywirusowy zainstalowany w systemie. Najczęściej jest to wyleczenie bądź usunięcie zainfekowanego pliku.
- Sprawdź, czy jako użytkownik systemu operacyjnego masz odpowiednie uprawnienia do pracy z plikiem SV2I
- Sprawdź, czy ikona nie jest elementem właściwego pliku a jedynie skrótem do lokalizacji, w której plik SV2I już nie istnieje.
- Sprawdź, czy system ma odpowiednie zasoby potrzebne do uruchomienia aplikacji Symantec Backup Exec i otwarcia pliku SV2I.
- Sprawdź, czy plik jest kompletny - Czasem zdarza się, że plik SV2I nie został skopiowany w całości z zewnętrznej pamięci Flash, albo też ściągnięty z internetu. W momencie gdy plik jest niekompletny, nie ma możliwości aby poprawnie go otworzyć. W takim przypadku należy ponownie ściągnąć lub skopiować plik SV2I.
Krok 4. Skontaktuj się z ekspertem IT
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SYMANTEC BACKUP EXEC.