TDT jest akronimem drzewa danych THOR. Pliki TDT są używane przez aplikację bazy danych THOR-Merlin.
Oprogramowanie THOR-Merlin służy do przechowywania i przeglądania informacji chemicznych. Pliki TDT używane przez ten program są przechowywane w formacie zwykłego tekstu, a następnie wykorzystywane do przesyłania informacji chemicznych między różnymi aplikacjami.
Pliki TDT używane przez drzewo danych Thor są zapisywane w formacie zwykłego tekstu.
Pliki zawierające sufiks plików TDT są również znane z przechowywania plików miniatur AVCHD. Te pliki to ikony miniatur nagrań wideo w wysokiej rozdzielczości. Format pliku został wprowadzony przez Sony i Panasonic w 2006 roku dla ich cyfrowych kamer HD.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie THOR-Merlin System a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania THOR-Merlin System, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem TDT to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z TDT. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku TDT. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików TDT. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi THOR-MERLIN SYSTEM.