AA oznacza dźwięk słyszalny. Pliki zawierające rozszerzenie AA zwykle zawierają audiobooki.
Format pliku AA umożliwia przechowywanie wypowiadanych słów audio, znaczników rozdziałów, zakładek i innych funkcji książki audio. Pliki AA są powszechnie używane w odtwarzaczach iPod, Kindles i innych przenośnych urządzeniach multimedialnych.
W niektórych przypadkach plik AA można przekonwertować na plik MP3, aby uczynić go bardziej uniwersalnym do odtwarzania na większej liczbie urządzeń multimedialnych.
Rozszerzenie pliku AA jest także używane przez wiele programów do tworzenia obrazów płyt. Te pliki AA zawierają obrazy dysków utworzone przez program. Ten format pliku AA jest bardzo podobny do bardziej popularnego formatu plików ISO.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iTunes a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iTunes, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem AA to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z AA. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku AA. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików AA. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ITUNES.