Pliki zawierające rozszerzenie pliku APPLICATION są najczęściej kojarzone z technologią ClickOnce, którą stworzył Microsoft. Pliki te są zapisywane w formacie XML.
ClickOnce służy do wdrażania oprogramowania opartego na Windows Presentation Foundation lub Windows Forms. Pliki zawierają informacje o wdrażaniu aplikacji i są tworzone, aby umożliwić uruchamianie różnych aplikacji Windows za pomocą jednego kliknięcia. Pliki APLIKACJI mogą także identyfikować atrybuty używane do aktualizacji powiązanej aplikacji.
Plik APPLICATION jest podobny do pliku Java Web Start, jednak pliki APPLICATION są przeznaczone dla platformy operacyjnej Windows zamiast platformy Java.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Visual Studio a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Visual Studio, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem APPLICATION to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z APPLICATION. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku APPLICATION. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików APPLICATION. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT VISUAL STUDIO.