MDB oznacza Microsoft Database. Pliki zawierające rozszerzenie pliku MDB są tworzone przez aplikację bazy danych Microsoft Access. Te pliki zawierają struktury i wpisy bazy danych. Pliki MDB pozwalają na tworzenie formularzy wprowadzania danych, zapytań do baz danych, procedur przechowywanych, raportów i ustawień bezpieczeństwa.
Microsoft Access jest dołączony do niektórych pakietów produktów Microsoft Office i jest dostępny tylko dla systemów operacyjnych Windows.
Rozszerzenie pliku MDB jest używane tylko w wersjach programu Microsoft Access wydanych przed wydaniem 2007. Późniejsze wersje programu Microsoft Access używają rozszerzenia pliku .Accdb zamiast rozszerzenia MDB.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie MDB Viewer a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania MDB Viewer, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem MDB to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z MDB. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku MDB. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików MDB. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MDB VIEWER.