Rozszerzenie pliku O jest najczęściej używane do skompilowanych plików obiektowych. Pliki te są tworzone przez aplikacje kompilatora C. Zazwyczaj są one tworzone podczas procesu tworzenia programu i są używane zamiast wspólnego pliku programu. Pliki te są używane w różnych programach platformowych, w tym Unix i Free Pascal.
Rozszerzenie pliku O jest również używane w przypadku wstępnie skompilowanych plików kodu skompilowanego modułu obiektowego Atari Jaguar i plików modułu obiektowego mieszanego Atari Jaguar 68000 /.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie GNU project C a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania GNU project C, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem O to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z O. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku O. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików O. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi GNU PROJECT C.