Pliki PART to pliki, które zostały pobrane tylko częściowo przez aplikację do pobierania. Dzieje się tak, gdy menedżer pobierania użytkownika przechowuje część pliku, który pobierasz na dysk twardy w trakcie pobierania.
Niektóre menedżery pobierania dzielą duże pliki na mniejsze pliki, nadając każdej części pobierania rozszerzenie PART. Po zakończeniu pobierania menedżer pobierania połączy wszystkie pliki PART w kompletny plik. W tej chwili połączone pliki PART zostaną przemianowane z odpowiednim rozszerzeniem.
Popularne programy, które często używają rozszerzenia pliku PART to eMule i Go! Zilla. Chociaż plików PART nie można otworzyć samodzielnie, istnieją programy, które mogą pomóc w kontynuowaniu pobierania i pobierania, jeśli pobieranie zostanie przerwane.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Mozilla Firefox a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Mozilla Firefox, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PART to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PART. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PART. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PART. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MOZILLA FIREFOX.