Rozszerzenie pliku PLS jest najczęściej stosowane do ogólnych plików list odtwarzania. Pliki te są używane przez wiele programów komputerowych do tworzenia listy odtwarzania dla kolekcji plików audio. Pliki PLS zawierają informacje o lokalizacji pliku audio, ale nie zawierają rzeczywistego pliku audio ani żadnych rzeczywistych danych audio.
Rozszerzenie pliku PLS jest także używane z oprogramowaniem Accounting Plus i AccountEdge. Gdy w tych aplikacjach używane jest rozszerzenie pliku PLS, pliki te zawierają informacje finansowe, takie jak dane dotyczące zobowiązań i należności. Wiele programów, które korzystały z rozszerzenia pliku PLS, jest wyłączanych przez dystrybutora oprogramowania.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iTunes a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iTunes, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PLS to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PLS. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PLS. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PLS. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ITUNES.