Pliki zawierające rozszerzenie pliku .Warcharchive są powiązane z aplikacją do przeglądania Internetu Safari. Pliki WEBARCHIVE używane przez to oprogramowanie zawierają strony HTML zapisane w przeglądarce Safari do przeglądania w trybie offline.
Przeglądarka Safari jest używana przez komputery Mac i jest podobna do przeglądarki Internet Explorer używanej przez użytkowników komputerów z systemem Windows. Gdy użytkownik komputera Mac tworzy plik WEBARCHIVE za pomocą Safari, umożliwia mu przeglądanie strony internetowej powiązanej z plikiem, nawet jeśli jego komputer nie jest podłączony do Internetu. Jeśli jednak strona jest stroną dynamiczną lub interaktywną, plik WEBARCHIVE będzie przechowywać tylko podstawowe informacje, a użytkownik nie będzie mógł uzyskać dostępu do pełnych funkcji strony internetowej za pośrednictwem pliku WEBARCHIVE.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Safari a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Safari, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem WEBARCHIVE to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z WEBARCHIVE. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku WEBARCHIVE. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików WEBARCHIVE. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SAFARI.