Pliki zawierające rozszerzenie pliku XST są najczęściej kojarzone z serwerem WebSphere Application Server.
WebSphere to program serwera obsługujący różne aplikacje WWW. Pliki XST to pliki w formacie XML, które zawierają informacje o połączeniu z bazą danych, zapytanie SQL oraz klasę Java SQL na SQL. Plik służy do generowania danych XML z zapytania do bazy danych SQL.
Aplikacja Tanner Ledit używa również sufiksu pliku XST. Te pliki XST zawierają pliki danych przekroju, do których odwołuje się program Tanner Ledit.
Aplikacja poczty e-mail i kalendarza Microsoft Outlook POP3 używa również sufiksu pliku XST. Te pliki XST zawierają pliki folderów osobistych użytkownika, które są używane w programie Outlook.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Outlook a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Outlook, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem XST to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z XST. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku XST. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików XST. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT OUTLOOK.