Pliki zawierające rozszerzenie pliku Z01 przechowują wolumin podzielony na skompresowany plik archiwum. Gdy WinZip, narzędzie do kompresji i archiwizacji plików, tworzy archiwum w celu skompresowania dużych plików lub wielu plików w jednym folderze archiwum, powstały plik archiwum można podzielić na osobne woluminy.
Podział pliku archiwum na mniejsze pliki ułatwia przesyłanie plików przez Internet. Każdy wolumin archiwum podzielonego pliku ma własne indywidualne rozszerzenie pliku, takie jak Z01, .Z02, .Z03 itp. Pliki z rozszerzeniem Z01 zwykle zawierają pierwszy wolumin podzielonego pliku archiwum.
Aby wyodrębnić pliki zawarte w podzielonym pliku archiwum, każdy z poszczególnych plików woluminów musi być obecny.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie StuffIt Deluxe a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania StuffIt Deluxe, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem Z01 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z Z01. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku Z01. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików Z01. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi STUFFIT DELUXE.