Pliki zawierające rozszerzenie pliku ARC to skompresowane pliki archiwów. Pliki te są najczęściej tworzone jako hierarchiczne systemy plików Macintosh lub archiwa MS-DOS.
Pliki ARC zawierają archiwum skompresowanych plików, co pozwala użytkownikom zmniejszyć rozmiar większych plików lub pobrać woluminy z wielu plików i połączyć je w jedno archiwum plików.
Ten konkretny format pliku był bardzo popularny pod koniec lat 80., ale algorytm kompresji jest już nieaktualny, a inne formaty kompresji plików zajęły jego miejsce, ponieważ nowsze formaty plików pozwalają na większą kompresję plików, dzięki czemu rozmiary plików są mniejsze, a nawet łatwiejsze w zarządzaniu.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie IZArc a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania IZArc, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ARC to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ARC. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ARC. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ARC. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IZARC.