Pliki zawierające rozszerzenie pliku ECF są najczęściej kojarzone z aplikacją do obsługi poczty e-mail i kalendarza programu Microsoft Outlook.
Pliki ECF używane z oprogramowaniem Microsoft Outlook zawierają dodatki, które pozwalają użytkownikom instalować dodatkowe funkcje w aplikacji Outlook. Plikami dodatków można zarządzać za pomocą Menedżera dodatków, który znajduje się w opcji „Opcje zaawansowane w programie Outlook.
Microsoft Exchange Server używa również sufiksu pliku ECF. Te pliki ECF zawierają rozszerzone pliki konfiguracyjne wymiany, które są plikami konfiguracyjnymi używanymi do konfigurowania oprogramowania Microsoft Exchange.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Outlook a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Outlook, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ECF to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ECF. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ECF. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ECF. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT OUTLOOK.