
Pliki zawierające rozszerzenie ERR są zwykle powiązane z plikami tekstowymi, które rejestrują komunikaty o błędach dla różnych aplikacji komputerowych.
Ponieważ w aplikacji występują błędy, są one rejestrowane w automatycznie generowanym pliku ERR. Plik ERR można następnie wysłać do twórców oprogramowania w celu rozwiązania problemów lub błędów, które mogą wystąpić w programie. Pliki te są powszechnie używane podczas testowania i tworzenia oprogramowania.
Popularne aplikacje korzystające z rozszerzenia ERR dla plików błędów to programy AutoCAD, FoxPro i AutoDesk.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie TextEdit a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania TextEdit, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem ERR to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z ERR. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku ERR. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików ERR. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TEXTEDIT.