Pliki zawierające rozszerzenie pliku OUT są używane do ogólnych plików wyjściowych. Pliki te są używane przez różne aplikacje.
Pliki OUT są powszechnie używane do rejestrowania informacji o powiązanej aplikacji. Pliki te są często używane przez programistów do debugowania nieoczekiwanych zachowań oprogramowania. Pliki OUT są często przechowywane w formacie zwykłego tekstu i mogą zostać wysłane do programisty, gdy wystąpi błąd aplikacji.
Popularne aplikacje korzystające z rozszerzenia pliku OUT to Total Commander i NEi Nastran. Rozszerzenie pliku OUT jest również używane dla plików emulatora ZX Spectrum i plików MIDI parsowanych przez Atari Jaguar.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie TextEdit a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania TextEdit, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem OUT to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z OUT. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku OUT. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików OUT. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TEXTEDIT.