PM to skrót od Perl Module. Pliki zawierające moduły rozszerzeń plików PM przechowują określone funkcje Perla.
Moduły PM są używane przez różne aplikacje Perla i często zawierają dane definiujące podprogramy i zmienne funkcji modułu lub definicje klas, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem wywołań metod. Po skompilowaniu tych plików PM otrzymują rozszerzenie PMc.
Aplikacja Presentation Manager korzysta również z sufiksu pliku PM. Te pliki PM zawierają bitmapy graficzne, które są używane przez ten program do prezentacji.
Oprogramowanie PageMaker wykorzystuje również rozszerzenie pliku PM. Pliki PM używane przez ten program zawierają pliki dokumentów utworzone w aplikacji.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie TextMate a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania TextMate, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PM to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PM. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PM. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PM. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TEXTMATE.