Pliki zawierające rozszerzenie pliku SITX są zwykle powiązane z oprogramowaniem do archiwizacji i kompresji plików Smith Micro StuffIt.
Wersje 7.0 i nowsze oprogramowania StuffIt tworzą i zapisują skompresowane archiwa plików z rozszerzeniem SITX. Te archiwa plików umożliwiają użytkownikowi pobranie dużego pliku lub partii plików i skompresowanie ich do mniejszego skompresowanego pliku archiwum w celu zaoszczędzenia miejsca na dysku i ułatwienia dystrybucji plików przez Internet.
Format pliku SITX wykorzystuje zastrzeżoną technologię kompresji ATOM, która pozwala na wyższe współczynniki kompresji niż tradycyjny format pliku SIT. Pliki SITX mogą być również szyfrowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa plików.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iArchiver a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iArchiver, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem SITX to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z SITX. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku SITX. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików SITX. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IARCHIVER.